Användarvillkor

Stellafamiljen är en del av Kidtech Sweden AB. I nedan kundvillkor benämns Kidtech Sweden AB även som stellafamiljen.se eller Stellafamiljen. 

Endast privatpersoner eller representanter för företag, som är över 18 år och myndig med full juridisk rätt att ingå avtal med annan part, har rätt att utföra inköp via stellafamiljen.se

Leverans

Frakt kostar 79 kr per hemleverans för prenumerationer. Undantag är avgiftsfri leverans och upphämtning på uthyrningsprodukter som babysitter och bärsele och på presenter. Företag har alltid frakt på 79 kr. 

Första leveransen sker inom 1-2 veckor från det att köp genomförts, sedan sker leverans av valda prenumerationer löpande varannan vecka. Efter ditt köp genomförts får du en leveransbekräftelse med beräknat datum. Om du bokar innan 23.59 på torsdag så får du vanligtvis ditt paket på måndag mellan 17:00-22:00 annars blir det måndagen därpå. Vi förbehåller oss rätten att ändra leveransdag om varor som inte finns i lager blir försenade och i sådant fall informerar vi dig per e-post.

Leverans av dina varor sker till den adress som du har angivit vid registrering. Det är du som kund som är ansvarig för att hålla dina uppgifter uppdaterade och därmed ge oss möjlighet att leverera till rätt adress.

Vid mottagande av din leverans kan du komma att behöva signera att du mottagit dina varor.

Om du inte kan ta emot dina varor vid hemleverans gör transportören en bedömning om varorna kan lämnas. Under förutsättning att transportören kommer fram till din ytterdörr lämnas varorna utanför dörren.  När vi lämnar varor utanför din dörr fotograferar vi dessa. Om en port eller grind hindrar oss från att nå fram till din dörr lämnas varorna inte kvar. 

När varorna har lämnats övergår ansvaret för varorna till dig.  

Beställda varor levereras inom ramen för det tidsfönster som anges i leveransbekräftelsen. I det fall försening uppstår kommer stellafamiljen.se att snarast kontakta dig för att avtala en ny leveranstid.

Pris och betalning

Priserna för de beställda varorna är de som anges på stellafamiljen.se dagen då ordern läggs. Alla priser är angivna inklusive moms om inte annat anges.

Betalning sker med konto- eller kreditkort från Visa, Mastercard, Maestro och American Express. Första debitering sker vid beställningstillfället, nästa debitering sker första måndagen som ligger minst 13 dagar framåt i tiden från beställningstillfället och därefter sker debitering med 14 dagars mellanrum.

Inga kortuppgifter sparas av stellafamiljen.se utan endast det referensnummer som nyttjas i dialogen med Stripe som tillhandahåller betalningslösningen för stellafamiljen.se. Stripe är certifierad enligt PCI-DSS. Alla kommunikation i samband med betalning är krypterad enligt industristandarden SSL (Secure Socket Layer) för säker överföring över Internet.

Ändring av din beställning
Du kan avboka eller ändra leveranstid för din beställning fram till klockan 23:59 två dagar före angiven leveransdag utan kostnad. Är det beräknad leverans inom två dagar kan du inte avboka eller ändra tid.

 

Varor
stellafamiljen.se eftersträvar att leverera varor av hög kvalitet och med bra hållbarhet. I det fall beställd vara inte finns i lager ersätter vi varan med en likvärdig eller bättre utan att det påverkar priset på din prenumeration.

 

Reklamation & ångerrätt
Stellafamiljen följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Om något fel skulle föreligga ber vi dig kontakta stellafamiljen.se. Vårt ansvar är begränsat till varans värde samt eventuella returkostnader. För att varan ska kunna reklameras måste obryten originalförpackning finnas kvar.

Privatpersoner har ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59). Det innebär en rätt att inom 14 dagar från leverans ångra köp av vissa varor. Ångerrätten gäller inte varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla. Vid retur utgår en kostnad för returfrakt om 99 kronor.

Återbetalning

Återbetalning för hävt köp sker till belastat konto- eller kreditkort inom 5-10 arbetsdagar från det att stellafamiljen.se bekräftat återbetalningen.

Säga upp eller pausa prenumerationen 

Om du behöver säga upp eller pausa din prenumeration så gör du det genom att logga in på stellafamiljen.se och sedan välja ”Hantera mina prenumerationer”. Om det är en produkt som även ska returneras så hämtar stellafamiljen.se eller transportör det i samband med annan planerad leverans för ett annat paket eller så skickar stellafamiljen.se en retursedel. 

Behandling av personuppgifter

Stellafamiljen.se behandlar dina och ditt barns personuppgifter, såsom dina kontaktuppgifter, barnets namn, ålder och dina köp för att skapa en relevant köpupplevelse för dig. Läs mer om vår behandling av dina personuppgifter i vår integritetspolicy.