Vanliga frågor och svar

Vilken ålder riktar sig Stellafamiljens prenumerationstjänster till?  
0-3 år. Vid denna ålder växer och utvecklas barn snabbt och det finns en hög grad av variation i vad barn tycker om att göra

Hur vet Stellafamiljen vilka produkter och storlekar som mitt barn ska ha? 
När du väljer ett paket så ber Stellafamiljen dig att uppge information om ditt barn. Baserat på denna information och statistik så kan smarta analyser följa barnets utveckling och anpassa innehållet därefter. Du ska inte behöva veta antal eller storlek, det har Stellafamiljen koll på. 

Varför frågar ni efter mitt barns namn och annan information som vikt?
Barnets namn frågar Stellafamiljen efter för att kunna märka produkter med namnet eller för att vara mer personliga i vår kommunikation med er. Annan information, såsom barnets vikt och födelsedatum, utgör utgångspunkten för att prenumerationerna ska kunna följa barnets utveckling. 

Hur sker betalning? 
Betalning sker när du går till kassan då du uppger vilket konto/kreditkort som pengarna ska dras ifrån, därefter sker betalning löpande varannan vecka tills prenumerationen avslutas. 

När sker första hemleveransen?
Första hemleveransen sker till din dörr inom 1-2 veckor efter att prenumerationen startats och därefter löpande hemleverans varannan vecka. 

Hur sker leverans?
Du kommer att få beräknad leveranstid innan varje leveranstillfälle. Vanligtvis sker leverans på måndagar. Om ni inte är hemma då så ställs varorna utanför dörren förutsatt att det inte finns en port eller liknande som gör att transportören inte kan nå fram till er ytterdörr och ansvaret går över till er. Där det är möjligt kör vi hemleverans med cykel med hänseende på miljön.

Hur gör jag med kartonger som produkterna skickas i?
Behåll gärna dessa om möjligt och ställ utanför dörren vid nästa leverans, vi vill ta ansvar för miljön och återanvända i den mån det går. 

Vad händer om jag får för mycket? 
Maila oss så löser vi det. Vid för mycket så behåller ni det och använder nästkommande två veckor. Stellafamiljen minskar då antalet vid nästkommande leverans.

Vad händer om jag får för lite i mitt paket? 
Maila oss så löser vi det. Ju mer återkoppling vi får från er och ju fler prenumeranter, ju smartare blir paketen. 

Vad händer om jag får fel i mitt paket?
Maila oss så löser vi det. 

Hur avbryter eller pausar jag min prenumeration?
Vi är strängt emot företag som gömmer avsluta-knappen och om du vill avsluta eller pausa din prenumeration så logga in på dina sidor alternativt kontakta oss. Du kan även välja att hoppa över leverans om du av någon anledning inte är tillgänglig de kommande två veckorna. Om det är en produkt som ska returneras så skickar Stellafamiljen en retursedel. 

Kan jag ge bort en prenumeration som gåva? 
Ja det går genom att uppge önskad leveransadress i kassan. Skriv även en kommentar i fritextfältet hur länge du vill att prenumerationen ska gälla

Kan företag erbjuda prenumerationspaket till föräldraledig personal? 
Maila oss så berättar vi mer. 

Kan jag som privatperson hyra ut mina produkter via stellafamiljen.se? 
Vi strävar efter en hållbarare framtid. Maila oss så berättar vi mer